11 Kasım 2012 Pazar

Şapkaları konuşturan kadın "HANDECHI"







2 sene evvel bir sabah Tosun Paşamla kalktık ve hadi biz evlenelim bari dedik. Aralık başıydı, aralık sonuna da gün aldık.
Ortada hiç bir şeyimiz yoktu, evlenecek günümüz dışında. İnanın her şey imece usulü yapıldı. Handeyi tam da bu vakit tanıdım.
Yahu benim saçım başım yok duvak bana olmaz ancak taç takarım dedim ve sevgili Didem Berkel en yakın arkadaşı Handeyi önerdi.
Bana iki tane harika taç yaptı, tam bana göreydi ikisi de çok komik ve sevimliydi. Yıllar geçti ama bu iki taç benim için değerini hiç kaybetmedi.

O zamanlar bu harika kadını sizlerle tanıştıracak böyle bir platformum yoktu ama şimdi onu bende daha yakından tanıyıp sizlere yazmak istedim.

Handenin cihangirdeki, kendi tarzı ve ruhunu yansıtan evine girdiğim anda allahım burası ne kadar eğlenceli ve sıcak bir ortam dedim.
Her odayı her duvarı karış karış kendi tasarlamış, kendi düzenlemiş her bir metrekaresi yaşanmışlık ve duygu kokuyor. Sizi kendi masalının içine alıyor. Hande ile aslında röportaj yapmak için gitmiştim ama vaz geçtim çünkü bu kadın kendi ile değil yaptıklarıyla yarattıklarıyla anılmak isteyen bir insan onu tanımak için onun yarattığı bir şeyi elinize alıp enerjiyi koklamanız yeterli. PR firmalarıyla da denemiş ama olmamış sıkılmış, Hande öyle uzun cümleler kurup basın açıklaması yapacak bir kadın değil. O kısa cümleler kurup, sadece ürettiklerine ruh katıp doğru kişilere ulaştırmak isteyen bir masalcı. Evet masalcı diyorum çünkü her ne kadar o anlatmasa da her şapkanın bir hikayesi, bir ruhu var. Neyse bu konuya sonra tekrar döneceğim.

Salonun öyle bir köşesine oturdum ki, nereye bakacağımı şaşırdım. Hande içeri bana çay yapmaya gittiğinde yaramaz çocuklar gibi kalkıp her bir şapkayı elledim ve hepsini giymek istedim. Ama kendimi durdurdum, Dolly sen artık 10 yaşında değilsin karıştırma her yeri dedim.
Ama her bir şapka beni giy beni elle beni anla diyordu. Allahım bir an kendimi masalda hissettim, hiç bitmesin istedim. Hangi çocuk masaldan uyanmak ister ki , işte ben böyle bir masalın içindeydim.

Handenin çayımı getirmesi sadece 1 dakika bile olsa ben o masalda sanki bir gün geçirmiş gibiydim, en sonunda dayanamadım Hande dedim ne olur hepsini takayım ve resmimi çek bu harika şapkaları la petite sayfamda yayınlayayım. Ve hemen fotoğraf çekimlerine başladık.

Tabi fotoğrafları çekerken, hepsinin hikayesini sordum. Çünkü bu şapkalar konuşuyordu evet konuşuyordu yanlış duymadınız.
Hepsi kendi hikayesini anlatmak için rengiyle, biçimiyle, kokusuyla konuşuyordu. Hande şapka yapmıyor onları dillendiriyor ve aslında müşterilerine ruhu olan konuşan ve hikayesi olan şapkalar yaratıyor.

Bu şapkalardan bir tanesi vardi ki, neredeyse ağlamamı sağlayacak kadar etkiledi beni. Hande seneler evvel üzücü bir hastalık sonucu babasını kaybetti. Küçük bir kızın babasına olan bitmeyen aşkı  gibi bütün eşyalarını sevgiyle hasretle sakladı. Fakat bir gün karar vermiş, bu eşyaların ruhunu yaşatmalıyım diye.

Aynı babası gibi karizmatik ve tam bir İstanbul beyfendisi gibi ruhu olan bir şapkaya babasının kravatından tasarım yapmış. Şapkayı kafama taktım allahım bir anda Handenin babasıyla tanışmış gibi oldum neredeyse kibarca dizimi kırıp merhaba efendim nasılsınız ben Handenin arkadaşıyım diyecektim. 



Handenin babası kendi stili olan, modayı değil kendi ruhunu kıyafetlerine yansıtmış bir beyefendiymiş. Çorapları şapkası piposu yaka mendili ile tam bir jön. Hande babasını anlatırken gözlerinde babasına olan özlemi ve gururu var.


Başta da bahsettiğim gibi Hande herkes için bir hikaye yaratıyor ve konuşmayı bilmeyen Şapkaları konuşturuyor.

Bar mitzvah, düğün, doğum günü, sünnet, sinagog, vaftiz, kilise her nereye uygun hikaye istiyorsanız size/güne özel şapkalar yapıyor ve onları konuşturuyor. Sadece özel günler için değil günlük yaşantımızda da kullanmak için şapkalar var. 
Sizlerde benim hikayemi anlatan, ruhu olan bir şapka istiyorum diyorsanız mutlaka HANDECHI ile tanışın derim :)

Handecim bana evini ruhunu kalbini açtığın için çokkk teşekkür ederim. Enerjini kattığın her şey için ruhuna sağlık...

Ha unutmadan söyleyeyim, Hande bize yani la petite takipçilerine %25 İNDİRİM veriyor. İndirim YILBAŞINA yani 31 ARALIK 2012 YE kadar devam edecek.
İNDİRİM almak isteyenler lapetitedolly@gmail.com adresine mail atıyor. Size bir kupon gönderiyorum ve onunla HANDECHI markasından İNDİRİMİ alıyorsunuz.






İşte bunlarda flört ettiğim şapkalar :)















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder