9 Kasım 2012 Cuma

Bildiğim tek bir şey var tek bir kanala IŞIĞA bağlıyız gerisi boş...




Bu aralar yaptığım işle ile ilgili sürekli fikirler geliyor ama tabi olduk olmadık yerlerde geldiği için ve not almaz isem unuttuğum için sürekli olarak defter kalemle dolaşıyorum.
Dün Kabala dersine başlamadan evvel de bir anda bir kaç tane fikir geldi ve hemen not aldım. Gün içinde onları biriktiriyorum akşamları da gelip okuyorum.

Bu sabah fikirlerden birini yapmak için oturdum bilgisayara araştırmalar yaparken, takip ettiğim stil öğretmenlerinden birinin benim not aldığım cümlenin aynısını kendi duvarında paylaştığını gördüm.

Vallahi dedim pes, bunu başkasına anlatsam inanmaz.

Ve hemen aklıma öğrendiğim harika Kabalistik bir hikaye geldi, sizlerle de paylaşmak istedim.

Çok değerli bir Kabalist öğretmen, Kabalanın öğretisinin kitabı olan Zohar da, anlaşılması zor olan bir paragrafı aylarca çözmek için uğraşmış.
Gecesini gündüzüne katmış ve aylar sonra sonunda çözmüş. Heyecanlı bir şekilde öğrencilerine anlatacağı zamanı beklemiş.

Ertesi sabah soluğu öğrencilerinin yanında alır almaz, hemen sormuş.
Sizce Zoharın bu paragrafında ne anlatılmaya çalışılıyor.
Bir öğrenci hemen el kaldırmış ve değerli Kabalistin aylarca uğraştığı paragrafı 10 dakikada bütün sınıfa anlatmış.

Tabi öğretmen bozulmuş ve duruma anlam veremeyerek soluğu kendi gibi değerli bir Kabalistin yanında almış.
Arkadaşına demiş ki ben sanırım iyi bir öğretmen değilim. Karşısındaki sormuş hayırdır ne oldu.
Bir paragrafı oturdum aylarca çalıştım fakat bugün öğrencilerimden biri 10 dakikada paragrafı çözdü.

Arkadaşı bilgece bakmış ve ona şöyle demiş.
Evrende şöyle bir enerji vardır, bir bilgi her nerede olursa olsun ortaya çıktığı anda her yerde çıkmış demektir.
Sen bu kanalı açtın oda o kanaldan kolayca bu bilgiyi aldı, sen bu bilgiyi çözmeseydin öğrencin de asla o bilgiyi bu kadar çabuk yorumlayamazdı.

Bizler bazen şu kişi fikrimizi çaldı yada tasarımlarımın aynısını yaptı diyoruz. ama kim bilebilir ki o tasarımın yada fikrin cümlenin asıl tohumunu kim attı, kim ortaya çıkardı?
Benim dün akşam kendi defterime aldığım not belkide evrende çoktan belirmişti belkide bu fikri ben çıkardım başkalarına ilham oldu bunu allahtan başka kim bilebilir ki :)

Bildiğim tek bir şey var tek bir kanala IŞIĞA bağlıyız gerisi boş...

hepinizi seviyorum 
la petite Dolly

Not: Kabalistik hikaye bire bir böyle olmayabilir hatırladığım kadarını yazdım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder