29 Aralık 2012 Cumartesi

Rutinin içinde Rutinsizliği yaşamayı seçerek Ruhunu büyüten "Yusuf Kazaz" ile Markası ve Stili üzerine renkli bir sohbet...


Nefise Karatay'a ev hediyesi olarak götürdüğüm VACU VIN - COOLING CARAFE ile ilgili çok fazla dönüş aldım sizlerden ve çok eski arkadaşım Yusuf Kazaz ile ürünleri hakkında ve ve ve aslında kariyeri ve hayatı ile ilgili de kısa bir söyleşi yapmaya karar verdim.



Kendi stilimiz kadar evimizin stili de önemli değil mi diyerekten konuya giriyorum :)




...okulda yaramaz ve aslında dersleri de parlak olmayan ama sonrasında iş hayatında şaşırtıcı başarılara imza atan insanları duymuşsunuzdur.

Aslında Yusuf Kazaz tam da böyle biri.

Ruhu, zekası, yaratıcılığı ve güzelliğe olan ilgisi onu her zaman insanları ya da mekanları güzelleştirmeye, onlara stil katmaya yöneltmiş.

Ders çalışmak, ezber yapmak yada ders sıralarında zaman harcamak ona hep sıkıcı gelmiş. O her zaman direk hayatın içinde olmak, iş dünyasını deneyimlemek istediğini fark etmiş.

Liseyi bitirir bitirmez ben nerede çalışabilirim diye düşünürken, hiç aklında olmayan bir sektöre "ev, mutfak ve sofra aksesuarları" sektörüne dalış yapmış.

Sektöre adımını attığı gün kendine "nasıl olsa 3 gün sonra ayrılırım" demiş.
O gün nerden bilebilirdi ki hiç bıkmadan usanmadan 15 sene çıraklıktan ustalığa  doğru adım adım başarıya gideceğini.

Raf temizlemekten, çay ikram etmekten, "ceo"lar ile iş görüşmeleri yapmaya kadar giden uzun ama sağlam bir yolu kat etmiş.

- Seni sürekli olarak aynı sektörde tutan neydi?
Yemeğe olan ilgim aslında. Hem yemek yemeyi hem yapmayı aynı zamanda sunmayı da çok seviyorum. Yemeği sunmak kadar sofra sanatı da benim için hep önemli bir nokta olmuştur.

- Peki o zaman yemek yemek de senin için özel bir hobi :)
Gülüyor ve ekliyor...
Hiç gitmediğim bir ülkeye gideceksem öncelikle ne yemek var, orada farklı ne yiyebilirimi (buna böcekte dahil) araştırırım. 

Normalde arkadaşlarımla yemek masasındayken bile siparişlerimle hep dalga geçerler, Yusuf yine aykırı ve değişik yemeği seçmişsin diye.

Benim için değişik yemekleri keşfetmek aslında hayatın farklı tadlarını algılamak gibi diyebiliriz.

- Peki madem bu kadar değişikliği seviyorsun, 15 sene aynı sektörde ne gibi farklılıklar yaptın ki rutin rutin olmaktan çıktı ?
Rutinin içinde rutinsizliği keşfederek ve uygulayarak :) 
Sürekli farklı bakış açılarıyla bakarak "rutinin içinde rutinsizliği keşfederek ve uygulayarak" 

- Peki sürekli aynı sektörde olmanın sana kattığı artılar nedir?
Çok fazla kişi tanıyarak vizyonumu geliştirdim. Müşterilerimle olan ilişkilerimi hep çok geliştirdim. Öyle ki aslında şu andaki işim de bir telefonla bana kapıların açıldığı bir sürü yer var. 

A'dan Z'ye bütün ürünlerin teknik bilgisi, neyin insanlara hitap ettiği, hangi ürünlerin ve renklerinin talep göreceği veya görmeyeceğinin empatisini kurmak  yani kısaca sektöre hakimiyet.

- 15 sene içerisinde keşke başka sektörde de olsaydım dediğin oldu mu?
Keşke bir cafem olsaydı dediğim oluyor.
Eğlence, yemek/gıda sektörün de olmayı zaten çok istiyorum. Uzun vadede  ki hedefim de bu hayalimi gerçekleştirmek.


- Hayattaki Motton nedir?
Aslında her şey bir oyun benim için. 
Eğlenceli ise değişik ise güzelse ve mizah içeriyor ise ben orada var olmayı seviyorum.




- Kendi işinin patronu olmaya nasıl bir dönem karar verdin?
Alacağımın ve katacağımın tükendiğini hissettiğim anda kendi işimi kurmanın hayallerini kurmaya başlamıştım zaten. 
Öğrendiğim sektörü, kendi yaratıcılığım ve özgür bakış açımla sadece Yusuf olarak nasıl bir adım daha öteye taşıyabilirimi düşündüğüm anda aslında kapılar açıldı ve kendi işimin başına geçtim.

- Peki biraz senin markan da ki ürünlerden bahsedebilir miyiz?
Öne çıkan iki markamız var. Viva Scandinavia ve Vacu Vin

Viva Scandinavia markasının dingin ruhu; sadeliği, yalınlığı,  işlevselliği ve klasik şıklığı yansıtıyor. 
http://www.facebook.com/VivaScandinaviaTurkiye





































































Vacu Vin markasının hayat dolu ruhu ise; daha canlı, daha eğlenceli, daha renkli ve yine işlevsel tasarımları ile içimizdeki çocuğu dışarı çıkartan şık bir stili yansıtıyor.

http://www.facebook.com/pages/Vacu-Vin-T%C3%BCrkiye/544161368942601?fref=ts












Bütün ürünler özel tasarım ve içlerinde özel tasarım ödülü alan ürünlerimiz de var ki onlardan birini zaten Nefise Karatay'a hediye ettin :)








- Neden bu markaları tercih ettin?
İnsanlar, ekonomi krizden sonra daha fazla evde vakit geçirir oldular. Dışarıda eğlenmeyi ve vakit geçirmeyi seven insanlarda evde oturmak zorunda kaldılar. Bu kişiler, dışarıda kazandıkları yeme içme alışkanlıklarını kriz dolayısıyla evde yapar oldular. 
Hatta 2008 de kriz patladığında TV ve Play Station satışları tavan yaptı. Bunun tek nedeni dışarı çıkamıyorlar ise evde yapacak şey bulmak zorunda kaldıklarından. 
Bu konu ile bağdaştırdığımız zaman benim sattığım bütün ürünler de keyife dayanıyor. 
Bu ürünlere aslında arkadaşların ile iyi vakit geçirmek için sahip oluyorsun. Ondan dolayı özellikle bu markaları düşündüm.

Viva'nın Türkçe anlamı, canlı ve hayatta olan demek. Ben aslında hayatın içinde ve ihtiyaca göre olan ürünleri getirerek insanlara yalın zevkler sunuyorum.




































- Sizin sektöründe trendleri var mı?
Çok fazla yok aslında. Seneye ait olarak bazı renkler değişiyor ama genelde kişinin zevkine ve stiline göre olduğu için özel seçim oluyor.

Aslında benim müşteri kitlem, sadece trendleri takip eden değil. Kendi stili olan ama aynı zamanda o senenin de trendini takip edip harmanlayan kişi oluyor.

- Bu kadar marka varken insanlar neden senin markalarını satın alsın sence?
Çünkü hem göze hitap ediyor, hem eğlenceli, hem işlevsel ve pratik. Görselliği olduğu için evlerine gelen insanlara da hitap ediyor. 
Aslında hemen hemen her duyuya hitap eden ürünler :)

- Evlerinde nasıl bir stili tercih edenler size gelmeli?
Minimal, tasarıma ve işlevselliğe önem veren herkes.

- Markanı konuştuk şimdi senin stiline gelelim, Yusuf için stil nedir?
İnsanın kendi ruhunu ve kişiliğini tanıyarak yansıttığı dış görünüşüdür.

- Yusuf'un stili nedir?
Sade, rahat, doğal. Aslında smart casual demek daha doğru olur.
İşlevsellik aslında markalarım da olduğu gibi benim stilimde de büyük önem taşır. Örneğin satın aldığım gömleği bir sürü şey ile kombinleyebilmeliyim.  
Ama aynı zamanda yeri geldiği zaman takım elbise de giyerim ama mutlaka çok şık bir davet olması gerekir :)

- Ruhunu, işinle ve stilin ile yansıttığını konuştuk. Sence ortak noktaları ne?
Hayatı kolaylaştırararak göze hitap eden güzellikler diyebiliriz...



Yusuf Kazaza keyifli sohbeti ve misafirperverliği için çok teşekkür etmek istiyorum. İnanılmaz renkli ve keyifli bir gün geçirdim.

Daha fazla bilgi için 
www.interni.com.tr
ykazaz@interni.com.tr
0212 240 82 37 - 97




1 yorum:

  1. Yusuf!cum hakikaten ürünler çok zarif ve değişik çok hoş başarılarının devamını dilerim:)

    YanıtlaSil