21 Ağustos 2012 Salı

Jean-Pierre Braganza, Koton için 100 parça giysi tasarladı



Marie Claire - Sout Africa  Eylül sayısını incelerken, gözüme değişik ve gayet hoş bir elbise takıldı.

Bu tasarımcı kimdir diye merak edip araştırmaya başlarken bir baktım ki, araştırdığım tasarımcı bu sene KOTON a 100 parça giysi tasarlamış.

Hürriyet içinde bir röportaj vermiş, bana ilham olan bazı bölümleri sizler için buraya ekledim :) 


"Roman kahramanının yemininden ilham aldı

Jean-Pierre Braganza, Koton için 100 parça giysi tasarladı. Ayn Rand’ın Atlas Silkindi adlı romanının kahramanlarından John Galt’ın şu sözlerinden ilham aldığını söylüyor:
"Başkalarının isteklerine göre yaşamayacağıma ve başkasından da bunu istemeyeceğime tüm hayatım ve aşkım üzerine yemin ederim."

Koton’un yaz koleksiyonu özetle çok zarif. Braganza, spor ceketler, yelekler ve vücudu saran elbiselerle fantezilerini gerçekleştirmiş. Kısa pantolonlar, çift kat koyu siyah boyanmış denim ve siyah keten kumaşlarla oyuncu kişiliğini ortaya koymuş.
Renk paletinde fildişi, gri, bej, yeşilin tonları ve şeftali pembesi yer alıyor. Desenler, jarse ve ipekli kumaş üzerinde hafif bir şekilde yansıyor. Koleksiyonun odak noktası omuzlar. Karpuz kollu mini elbiselerin siluetlerini çekici hale getiriyor.
Yine omuzları ortaya çıkaran eskitilmiş deri spor ceketler ve belirgin dikişli pardösüler Braganza’nın stilini vurguluyor. Salaş ama aynı zamanda bakımlı, alışılagelmiş oranların dışında ama ince detaylı tasarımlar, kadınlar ve erkekler için çarpıcı kıyafetler oluşturuyor.
Braganza bu koleksiyonla birlikte cinsiyetlerin önemini kaybettiğini, züppelik trendinin yükseldiğini söylüyor."

Hürriyet
Sibel ARNA İLE MODA GÜNDEMİ yazısından alıntıdır ...



Kotona yaptığı tasarımları bulamadım ama, kendi özel koleksiyonundan beğendiğim tasarımlarından size küçük bir çalışma hazırladım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder