20 Ekim 2012 Cumartesi

Işığını ve stilini, tasarımlarına yansıtan "Batya Kebudi" ile samimi bir söyleşi...


Hepimiz kendimize has ve eşsiz güzellikte yeteneklerle dünyaya geliyoruz.Bunu bulmak pek kolay olmuyor ve hayat yolculuğumuz boyunca bu yeteneklerimizi bulabilecek mesajlar arıyoruz.
Ruhumuz aslında derinlerde yeteneklerimizin neler olduğunu biliyor ve hayallerimizle karşımıza çıkarıyor. O yüzden hayal ettiğimiz her şey çok değerli.
Gayret sarf ettikçe ve hayallerimizin gerçekleşeceğine olan inancımızı kaybetmedikçe, adım adım misyonumuza doğru ilerliyor ve ışığımızı bu şekilde yansıtabiliyoruz.

Işığını ve stilini yaptığı harika tasarımlara yansıtan isimlerden biri de “Batya Kebudi”. Stilini, renklerin gizemini, kendini dünyaya ifade ediş biçimini sorduk, la petite okurları için yanıtladı.




        İnsanın kendi ruhunu yansıtan stili bulup yansıtması la petite için önemli bir konu, Batya Kebudi'nin ruhunu yansıtan stili 5 kelime ile anlatmak istersen bunlar hangi kelimeler olurdu?

Sade, zarif, modern, ışıltılı ve ilgi çekici

·      Stil kendini dünyaya ifade ediş biçimidir dersek, Batya Kebudi'nin de kendini ifade ediş biçimi "Batya Kebudi tasarımları" diyebilir miyiz? Marka ile ilgili kısaca bilgi alabilir miyiz?

Biliyordum, aksesuara olan merakımın bir gün beni tasarım yapmaya yönelteceğini biliyordum. Her zaman, bir kıyafeti tamamlayan en önemli detayın aksesuar olduğunu düşünürüm. Bu nedenle de bir çok aksesuarım var. Özellikle çıktığım seyahatlerde bir mağazaya girdiğimde zamanın çoğunu mücevherlerin olduğu bölümde geçiririm. Tüm markaların koleksiyonlarını yakından takip ederim. Bu merakım zamanla işimi de etkilemeye başladı. Yıllarca çalıştığım Madame Figaro dergisinde her ay farklı mücevher konuları hazırladım ve tasarımcılarla röportajlar yaptım. Hep bir gün "Bende, bende!" dedim. Bu arada kendim için aksesuar tasarımları yapmaya başlamıştım bile... Tam da bu sıralarda, mesleğinde yıllarını geçirmiş ama artık emekli olmuş yaşlı bir mücevher ustasıyla tanıştım ve ona kendim için yüzükler yaptırdım. Her türlü nazımın geçtiği, beni torunu gibi görmeye başlayan bu usta, bendeki enerjiyi herkesden önce fark edip "Batya, artık bunlardan birer tane değil de biner tane yapsak" diyordu. Bu arada arkadaşlarım da yaptıklarımı çok beğeniyor, kendileri için de takı tasarlamamı istiyorlardı. Ben bu fikri nedense hep erteledim. Taki çok sevdiğim Madame Figaro'nun kapanmasına kadar! Derginin kapanmasının ardından bir süre seyahat ettim. Yurt dışında da tanıştığım herkes bana takılarımı nereden aldığımı soruyordu. Kendi tasarımlarım olduğunu öğrendiklerinde onlar için de yapmamı istediler. İstanbul’a dönünce hep ertelediğim takı tasarımı için artık hazır olduğumu hissettim ve bu kararla hayatımda yepyeni bir kapı açıldı. Ustama gittim ve "Artık hazırım, koleksiyonumu çizdim." dedim. Koleksiyonumun ilk tasarımları o kadar ilgi gördü ki devam etmeye karar verdim! İşte bu "altın serüven" böyle başladı. Çevremdeki insanlar hep ışıltılı göründüğümü söylerler. Bu aslında altının bana verdiği ışığın rengidir, parıltısı hep göze çarpar. Şimdi, bu çok sevdiğim mücevher,  işimin de anahtar kelimesi oldu. Bunun benim için çok güzel bir şans olduğuna inanıyorum. Tasarımlarımı bu düşünceyle hazırladığım için de takılarımın, onları takan herkese şans getireceklerini düşünüyorum. İçimden geleni tasarımlarıma yansıtıyorum, benim büyülü dünyam, benim engün yüreğim... Sizlerle bağım bu şekilde oluyor... 
İçimden gelenler sizinle takı olarak buluşuyor. 


Tasarımlarından bir tanesinin hikayesini bizimle paylaşır mısın?

 Love: Aşk herkesi ve her şeyi aynı çizgide birleştirme gücüne sahip olan, tutku ve masumiyeti, hüznü ve motive edici mutluluğu, sonsuz yaratıcılığı varlığında taşıyan, hayatın kaynağı... Beni hayata bağlayan en önemli duygu... Bu yüzden de koleksiyonlarımda her zaman aşk temalı tasarımlar hazırlamayı sürdüreceğim. Nasıl ki aşk ansızın karşınıza çıkan ve her şeyi değiştiren büyüleyici bir şeyse, Batya Kebudi Love Koleksiyonu da sürekli değişerek ve kendini yenileyerek sizin hayatınızda minik sürprizler yaratamaya devam edecek. Bu koleksiyonu hazırlarken tarihi ve büyük aşk hikayelerinden çok hayatın içinden, eski Yeşilçam filmlerinde gördüğümüz masalsı ama son derece masum, beyaz aşklardan ilham aldım. Bu yüzden de tasarımlarda sade ve basit çizgiler ön plana çıkıyor. Aşkın da en etkileyici yanı herkesin başına gelebilecek kadar basit ama bir o kadar da mucizevi olması değil mi zaten...

·      Renklerin gizemi ile ilgili fikirlerin nelerdir? Renklerin, stilin de ki önemi nedir?

Pembe Altının kadınlara ışıltı kattığına inanıyorum. Ne giyerseniz giyin ama mutlaka pembe altın ile bütünleyin...


·      la petite, kişilerin hayallerini keşfedip pes etmeden aksiyona ulaşmasını çok önemsiyor, hayallerine ulaşmak isteyenler için Batya Kebudi'nin önerileri nelerdir?

Hayalinize ulaşmak için tüm gücünüzle çalışın, evren size yardımcı olacaktır. Dileyin, hayal edin ve bekleyin gerçekleşsin...



Bu samimi ve içten cevaplar için sevgili Batya Kebudi'ye çok teşekkürler.
Batya Kebudi Jewellery koleksiyonundaki ışıltılar gibi sizde kendi stiliniz de parlamak isterseniz www.batyakebudi.com dan tasarımlara ulaşabilirsiniz.


La petite Dolly'nin, BATYA KEBUDİ JEWELLERY deki seçimi:











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder